Първоначално публикувано от nickgaidarov
Покажи съобщение
Известие
Collapse
No announcement yet.
Тампон двигател - щанга
Collapse
X
-
Last edited by stu; d.m.y г., 18:31.Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.
-
Първоначално публикувано от nickgaidarov Покажи съобщениеКолега eproHD, след като си намерил с колко Nm трябва да се стегне този тампон, а и имаш динамометричен ключ и желание за работа - какво по-хубаво от това?
Дори е похвално според мен.
Имай предвид обаче следното - винаги при затягане на две повърхности те трябва да бъдат предварително добре почистени.
В противен случай, дори и да използваш динамометричен ключ, има немалка вероятност още преди достигане на желаните Nm да скъсаш, превъртиш и т.н. (най-общо да повредиш) нещо, а също така от друга страна при достигането им затяганите повърхности да останат хлабави.Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
sigpic
Comment
-
Аз имам предвид принципно как стоят нещата.Това , че искаш всичко да е затегнато точно колкото е предписано от производителя е похвално.Тъй като често си измислям някое разглобяване по автомобила, и аз бях тръгнал да си купувам динамометричен ключ, но се отказах и си карам на усет при елементите за които не е от огромно значение затягането с точни Nm.Last edited by stu; d.m.y г., 19:06.Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.
Comment
-
Я и аз да се изложа малко !
Тампона трябва да е стегнат ! Дали със специализиран инструмент или не, няма ЗНАЧЕНИЕ !
НО от едната страна има реглаж !
При неправилен монтаж тампона вибрира предава вибрация в купето се къса за много кратко време, понеже стои под напрежение !
Успех на монтажницитеAlfa Romeo EX 155 1.8SS,147jtd,156TS,156jtd,
159 1.9 няколко. 2.4 няколко, Auto, ръчка - всичко
NEW 159 2.0 JTDm Black TI
Comment
-
Първоначално публикувано от vovata Покажи съобщениеЯ и аз да се изложа малко !
Тампона трябва да е стегнат ! Дали със специализиран инструмент или не, няма ЗНАЧЕНИЕ !
НО от едната страна има реглаж !
При неправилен монтаж тампона вибрира предава вибрация в купето се къса за много кратко време, понеже стои под напрежение !
Успех на монтажницитеAlfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
sigpic
Comment
-
Първоначално публикувано от vovata Покажи съобщениеНа планката от към мотора се прави реглажа
П.П
Планката която се захваща за мотора не виждам какво може да се регулира.Даже и за нея има препоръчани NmLast edited by eproHD; d.m.y г., 19:59.Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
sigpic
Comment
-
Първоначално публикувано от eproHD Покажи съобщениеМоже не знам може и да се прави.Но явно и ти няма ни кажеш как става.Както в един пост някой ми каза,че никой не ми е длъжен.Аз когато питам искам да разбера иначе все едно думи казани в пространството.
П.П
Планката която се захваща за мотора не виждам какво може да се регулира.Даже и за нея има препоръчани NmAlfa Romeo EX 155 1.8SS,147jtd,156TS,156jtd,
159 1.9 няколко. 2.4 няколко, Auto, ръчка - всичко
NEW 159 2.0 JTDm Black TI
Comment
-
Първоначално публикувано от vovata Покажи съобщениеТрябва да ти покажа ! Как да ти го кажа (обясня) ?Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
sigpic
Comment
-
Първоначално публикувано от eproHD Покажи съобщениеНяма как да ми го покажеш..А да се обясни може ,може...я опитай пък ще видим !
Иначе съм карал и без щанга за проба. Няма никакви вибрации.sigpic156 2.4 jtd 150hp.+++
Comment
-
Първоначално публикувано от eproHD Покажи съобщение...Виждам ,че и пробката за маслото на двигателя и скоростната кутия също се дават с колко се затягат.Няма да питам щото ще ме изядат тук...166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer
Comment
-
Първоначално публикувано от nickgaidarov Покажи съобщениеКолегата е написал, че малкият му динамометричен ключ затяга в диапазона 5-110 Nm. Така че с него ще познае.
---------- Post added at 18:04 ---------- Previous post was at 18:01 ----------
Колегата пита за тампона, а не за болтове и гайки.
Но по колата има и болтове, за които това е много по-важно от тампона. Например болта на коляновия вал.Last edited by alfista 96; d.m.y г., 13:22.Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD
Comment
-
Първоначално публикувано от SilverArrow Покажи съобщениеНа мен винаги ми прави добро впечатление употребата на динамометричен ключ в сервиз. По-скоро неизползването на такъв е признак на мързел, инат или просто мърлявщина.
Странно е, че точно в този форум се гледа негативно към неговата употреба при манипулации спрямо автомобила.Last edited by lordliness; d.m.y г., 08:13.Не всички, които се скитат, са изгубени.
Comment
-
Както каза Тонов, където има вътрешна резба в алуминий е добре да се стяга на предписаното усилие. А така също и когато трябва да се стяга еднакво, като например - главата на мотора.
За всичко останало, ако нямаш усет, всякакъв инструмент ти е излишен.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
Comment