Известие

Collapse
No announcement yet.

Тампон двигател - щанга

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от nickgaidarov Покажи съобщение
    Колегата е написал, че малкият му динамометричен ключ затяга в диапазона 5-110 Nm. Така че с него ще познае.

    ---------- Post added at 18:04 ---------- Previous post was at 18:01 ----------



    Колегата пита за тампона, а не за болтове и гайки.
    Но по колата има и болтове, за които това е много по-важно от тампона. Например болта на коляновия вал.
    Знам, че за някой болтове е задължително, просто имах предвид да не разчита , че ВСЕКИ болт или гайка ще бъде затегнат спрямо Nm от ePER.Тази щанга я сменях сам преди доста време без динамометричен ключ, и нито вибрациите ми са се увеличили, нито съм имал друг проблем.Затягането на болтовете точно на тази щанга не оказва никакво влияние на вибрациите, освен в случай, че изобщо не са затегнати!
    Last edited by stu; d.m.y г., 18:31.
    Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от nickgaidarov Покажи съобщение
      Колега eproHD, след като си намерил с колко Nm трябва да се стегне този тампон, а и имаш динамометричен ключ и желание за работа - какво по-хубаво от това?
      Дори е похвално според мен.
      Имай предвид обаче следното - винаги при затягане на две повърхности те трябва да бъдат предварително добре почистени.
      В противен случай, дори и да използваш динамометричен ключ, има немалка вероятност още преди достигане на желаните Nm да скъсаш, превъртиш и т.н. (най-общо да повредиш) нещо, а също така от друга страна при достигането им затяганите повърхности да останат хлабави.
      Съгласен съм с теб за повърхностите,че трябва да са чисти ! Големия го взех основно за болтовете за джантите..Питах за стягането на тампона да ли е добре така след като се дава да е така.Виждам ,че и пробката за маслото на двигателя и скоростната кутия също се дават с колко се затягат.Няма да питам щото ще ме изядат тук.Благодаря ти ,че си обяснил на колегата какво значи какво значи символа /-/ Но аз все пак си поправих поста
      Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
      Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
      sigpic

      Comment


      • #18
        Аз имам предвид принципно как стоят нещата.Това , че искаш всичко да е затегнато точно колкото е предписано от производителя е похвално.Тъй като често си измислям някое разглобяване по автомобила, и аз бях тръгнал да си купувам динамометричен ключ, но се отказах и си карам на усет при елементите за които не е от огромно значение затягането с точни Nm.
        Last edited by stu; d.m.y г., 19:06.
        Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

        Comment


        • #19
          Я и аз да се изложа малко !
          Тампона трябва да е стегнат ! Дали със специализиран инструмент или не, няма ЗНАЧЕНИЕ !
          НО от едната страна има реглаж !
          При неправилен монтаж тампона вибрира предава вибрация в купето се къса за много кратко време, понеже стои под напрежение !
          Успех на монтажниците
          Alfa Romeo EX 155 1.8SS,147jtd,156TS,156jtd,
          159 1.9 няколко. 2.4 няколко, Auto, ръчка - всичко
          NEW 159 2.0 JTDm Black TI

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от vovata Покажи съобщение
            Я и аз да се изложа малко !
            Тампона трябва да е стегнат ! Дали със специализиран инструмент или не, няма ЗНАЧЕНИЕ !
            НО от едната страна има реглаж !
            При неправилен монтаж тампона вибрира предава вибрация в купето се къса за много кратко време, понеже стои под напрежение !
            Успех на монтажниците
            Гледал съм на живо в сервиз как се сменя...Но не видях реглаж да се прави на този тампон.Освен да се спазва онази част дето има стрелка сочеща нагоре и пише ALTO /високо се превежда/ и се пада от към купето
            Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
            Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
            sigpic

            Comment


            • #21
              На планката от към купето се прави реглажа
              Last edited by vovata; d.m.y г., 19:41.
              Alfa Romeo EX 155 1.8SS,147jtd,156TS,156jtd,
              159 1.9 няколко. 2.4 няколко, Auto, ръчка - всичко
              NEW 159 2.0 JTDm Black TI

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от vovata Покажи съобщение
                На планката от към мотора се прави реглажа
                Може не знам може и да се прави.Но явно и ти няма ни кажеш как става.Както в един пост някой ми каза,че никой не ми е длъжен.Аз когато питам искам да разбера иначе все едно думи казани в пространството.
                П.П
                Планката която се захваща за мотора не виждам какво може да се регулира.Даже и за нея има препоръчани Nm
                Last edited by eproHD; d.m.y г., 19:59.
                Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
                Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
                sigpic

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от eproHD Покажи съобщение
                  Може не знам може и да се прави.Но явно и ти няма ни кажеш как става.Както в един пост някой ми каза,че никой не ми е длъжен.Аз когато питам искам да разбера иначе все едно думи казани в пространството.
                  П.П
                  Планката която се захваща за мотора не виждам какво може да се регулира.Даже и за нея има препоръчани Nm
                  Трябва да ти покажа ! Как да ти го кажа (обясня) ?
                  Alfa Romeo EX 155 1.8SS,147jtd,156TS,156jtd,
                  159 1.9 няколко. 2.4 няколко, Auto, ръчка - всичко
                  NEW 159 2.0 JTDm Black TI

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от vovata Покажи съобщение
                    Трябва да ти покажа ! Как да ти го кажа (обясня) ?
                    Няма как да ми го покажеш..А да се обясни може ,може...я опитай пък ще видим !
                    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
                    Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
                    sigpic

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от eproHD Покажи съобщение
                      Няма как да ми го покажеш..А да се обясни може ,може...я опитай пък ще видим !
                      От към купето дупката на планката е на елипса. Като се сложи щангата трябва да не е под наприжение и така да се стегне.
                      Иначе съм карал и без щанга за проба. Няма никакви вибрации.
                      sigpic156 2.4 jtd 150hp.+++

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от eproHD Покажи съобщение
                        ...Виждам ,че и пробката за маслото на двигателя и скоростната кутия също се дават с колко се затягат.Няма да питам щото ще ме изядат тук...
                        За пробките усилието е важно, най-малкото защото навиваш стомана в алуминий - много лесно може да превърти резбата.
                        166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
                        ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от nickgaidarov Покажи съобщение
                          Колегата е написал, че малкият му динамометричен ключ затяга в диапазона 5-110 Nm. Така че с него ще познае.

                          ---------- Post added at 18:04 ---------- Previous post was at 18:01 ----------



                          Колегата пита за тампона, а не за болтове и гайки.
                          Но по колата има и болтове, за които това е много по-важно от тампона. Например болта на коляновия вал.
                          Ми когато му писах на колегата бяха 50Nm.Мъ може и да не съм видял.Бях без очилата.И колегата да си знае че трябва да ходи до мерки и теглилки от време на време да му калибрират ключа ,за да няма ядове после.А и да си знае че тез килограми които му дават са за НОВИ болтове.
                          Last edited by alfista 96; d.m.y г., 13:22.
                          Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD

                          Comment


                          • #28
                            На мен винаги ми прави добро впечатление употребата на динамометричен ключ в сервиз. По-скоро неизползването на такъв е признак на мързел, инат или просто мърлявщина.
                            Странно е, че точно в този форум се гледа негативно към неговата употреба при манипулации спрямо автомобила.

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от SilverArrow Покажи съобщение
                              На мен винаги ми прави добро впечатление употребата на динамометричен ключ в сервиз. По-скоро неизползването на такъв е признак на мързел, инат или просто мърлявщина.
                              Странно е, че точно в този форум се гледа негативно към неговата употреба при манипулации спрямо автомобила.
                              Те затова го ползват основно, да впечатляват и да се върнеш пак.
                              Last edited by lordliness; d.m.y г., 08:13.
                              Не всички, които се скитат, са изгубени.

                              Comment


                              • #30
                                Както каза Тонов, където има вътрешна резба в алуминий е добре да се стяга на предписаното усилие. А така също и когато трябва да се стяга еднакво, като например - главата на мотора.
                                За всичко останало, ако нямаш усет, всякакъв инструмент ти е излишен.


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X